Мі-24 – військовий ударний вертоліт, який отримав цікаве, не властиве вертольоту, прізвисько «Крокодил» мабуть через певну візуальну подібність.

Гелікоптери у світовій авіації відіграють значну роль, не поступаються літакам і роблять колосальний внесок, щодня виконують важливі, відповідальні польоти та завдання, літають на благо людей і держав. Мі-24 широко відомий у світі бойовий вертоліт, що стоїть на озброєнні багатьох країн і в тому числі України.

Історія вертольота почалася в далекому 1968 році з початку розробки бойової машини в ОКБ Міля, що розробила приблизно цей же період легендарний у всі часи вертоліт Мі-8. У найкоротші за авіаційними мірками терміни, менш ніж через 3 роки, був представлений не просто прототип гелікоптера, а вже в 1971 гелікоптер був поставлений на конвеєр, почалося складання машини. Скоротити терміни проектування вертольота та подальшого його виробництва, сприяло застосування та встановлення ряду компонентів та вузлів, у тому числі двигуна від широко відомих Мі-8 та вертольота-амфібію Мі-14.

Зупинимося на технічних характеристиках та конструктивних особливостях вертольота Мі-24. Спочатку дослідна машина проектувалася і виготовлялася із загальноприйнятою, як у цивільних гелікоптерах, кабіною з поперечним розміщенням пілотів відоме, як “веранда”, тобто поруч один з одним. Для поліпшення льотно-технічних характеристик у 1970 році було змінено конструкцію кабіни, розміщення пілота та оператора стало поздовжнім, один за одним. Вона герметична з внутрішнім надлишковим тиском, щоб уникнути потрапляння радіоактивних або заражених компонентів і частинок, а також встановлена ​​система кондиціонування. Місце пілота розташоване вище, ніж оператора, для зручності. Кабіна пілота, крісло пілота, лобове скло броньоване з підігрівом, а також капоти двигунів оснащені бронею пластинами.

Центральна частина вертольота призначена для транспортування 8 десантників або використовується для перевезення вантажу вагою не більше 1500 кг. Також тут розташовується бортовий технік. На зовнішніх підвісах гелікоптер може нести до 2400 кг. Стандартна вага палива 2100 л, а загальна злітна вага складає 11500 кг, при вазі порожнього вертольота 8650 кг.

Для покращення стабільності вертольота під час польоту на швидкостях понад 200 км/год, крім видозміненої кабіни, було встановлено крило площею 6.75 квадратних метрів з негативним нахилом V – 12 градусів. Така конструкція крила здатна збільшувати підйомну силу на 20-30%, а відповідно зменшувати навантаження на гвинт, що несе, і двигун на швидкості. Більше того, вертикальні пілони крила є місцем для кріплення озброєння і підвісів для ракет, бомб.

Залежно від модифікації та року випуску, несе на собі стрілецько-гарматне озброєння, кероване ракетне, некероване ракетне, ракети класу повітря-повітря, а також бомби або касети вагою до 500 кг. Вертоліт комплектується різними тактико-технічними засобами ведення бою, протидії та захисту у широкому спектрі можливостей.

Крейсерська швидкість вертольота 250 км/год, а максимальна 335 км/год. Розганяє вертоліт в основному пара двигунів ТВ3-117ВМА, що виробляються в місті Запоріжжі. Злітна потужність може змінюватись від 2200-2500 кінських сил, у польотному режимі 1900-2200 л/с.

Основне завдання штурмовика – це прикриття піхоти, висадка десанту, ведення бою з наземними та повітряними цілями, такими як танки, бтр, вертольоти та різноманітні літаки.

За інформацією з відкритих джерел на 2019 рік, в Україні налічувалося 119 бойових машин. За даними на 2021 рік 24-й є другим за поширеністю вертольотом у світі після McDonnell Douglas AH-64 Apache. Вертоліт Мі-24 сьогодні стоїть на озброєнні української армії.

Хто б міг подумати, дуже цікавий той факт, що Крокодил, Апач та багато інших таких машин, розроблених у далеких сімдесятих роках, продовжують нести бойове чергування і до сьогодні, в наш час.

#мі #мі24 #крокодил

  1. Головна
  2. Нотатки
  3. Мі-24 – огляд військового вертольота
Меню