MD 902 Explorer – багатозадачний вертоліт.

McDonnell Douglas (Макдоннелл-Дуглас) Helicopters Inc – американська авіабудівна компанія, що існувала до 1996 року, а після злиття у 1997 з Boeing утворили Boeing Company – найбільшу аерокосмічну корпорацію у світі.

Вертоліт MD 902 (спочатку MD 900) – багатоцільовий гелікоптер, який отримав широке застосування в Америці, Європі та світі. Спочатку вертоліт розроблявся під маркуванням 900, але в процесі отримав допрацьовану версію 902 Explorer з покращеною ізоляцією та авіонікою.

Історія вертольота розпочалася у 20-му столітті, проектування розпочалося у 1988 році. У 1992 році був здійснений перший політ на одному з 10 досвідчених примірниках, а 1994 року на перед серійній машині, внаслідок чого було отримано сертифікат льотної придатності. У тому ж році було представлено перший серійний екземпляр і почалося виробництво вертольота. Більше того, слід зазначити, що велися розробки військової версії для потреб американської армії, було представлено одну машину.

Розглянемо технічні характеристики вертольота MD. У конструкції вертольота широко застосовуються композитні матеріали, більша частина фюзеляжу виготовлена ​​з вуглепластика із застосуванням протиблискавого захисту, зокрема гвинт, що несе, виконаний з композиту. У конструкції вертольота застосовуються унікальні технічні рішення та розробки, але найголовнішою є система NOTAR, замість звичного кермового гвинта, як компенсатор реактивного моменту від обертання основного гвинта.

Notar – no tail rotor, система спрямована на управління вертольотом по нишпоренню, щодо вертикальної осі, за аналогією зі звичним кермовим гвинтом. Повітряний потік, частково від основного гвинта, за допомогою компресорної установки нагнітається у простір у хвостовій балці та за допомогою вентилятора розганяється вздовж балки до кінцевика, де розташовані поворотні сопла. Змінюючи положення сопла, пілот змінює напрямок повітряного потоку, що дозволяє вертольоту повертати. Така система не вимагає валу, редуктора та інших елементів передачі обертання від двигуна, як у випадку з кермовим гвинтом, а також відсутні лопаті гвинта, що робить роботу вертольота тихішою. Система управління має автоматичну стабілізацію та автопілот. Така конструктивна особливість дозволяє вертольоту бути дуже чуйним, маневреним і надійним.

Несучий гвинт – 5 лопатей та 10.31 м у діаметрі, дає вертольоту стабільність та ефективність управління під час польоту, маневрування та зависання. Силова установка – 2 х 630 л/с газотурбінний Pratt Whitney Canada PW206E. Двигун потужний та надійний, зарекомендував себе протягом багатьох років з позитивного боку. Вертоліт набирає висоту з розрахунку 14.2 м/с, залежно від завантаження та метеоумов. Швидкість крейсерська становить близько 250 км/год, для максимально можливої ​​270 км/год. Максимальна злітна вага 3130 кг, а тривалість польоту 3.5 години.

Вертоліт легко модифікується під різні цілі та завдання, здатний взяти на борт 2 пілоти та 7 пасажирів. В основному повітряне судно задіяне в поліції та в рятувальних операціях, як медичний вертоліт.

#md900 #md902 #notar

  1. Головна
  2. Нотатки
  3. MD 902 helicopter – огляд вертольота
Меню